Skip to content

Global Greeter Network lansează destinația cu numărul 100

Bucharest Greeters 1 anReţeaua internaţională Global Greeter Network a lansat de curând ORAȘUL Salem (Oregon)-USA ca fiind destinația cu numărul 100 în care oferă servicii. Mii de voluntari din întreaga lume sunt dornici să împărtășească atât mândria pe care o simt față de orașul lor cât și cunoștințele referitoare la acesta cu vizitatorii. Nu în calitate de ghizi, ci în aceea a unui prieten pe care nu știai că îl ai.
Orașe precum Paris, Buenos Aires, Londra, New York, Haga, Berlin, Shanghai, Bucureşti, Cluj-Napoca și actualmente alte 90 şi un pic sunt gazdele unui program al Greeter-ilor.

Greeter

Pentru multe persoane, conceptul de “greeter” este încă unul necunoscut. Însă acesta este pe cale să cucerească lumea. În ultimele 3 luni mai mult de 10 orașe s-au alăturat rețelei: orașe precum Sofia (Bulgaria), Istanbul (Turcia), Viena(Austria) și altele.

Conceptul este pe cât de simplu pe atât de inteligent: în general, oamenii sunt cu adevărat mândri și pasionați de orașul lor; rugați-i doar să împărtășească aceasta mândrie cu vizitatorii în calitate de voluntari. Nu ca un ghid; fiecare greeter spune  povestea sa proprie, mărturisește de ce își iubește orașul și îi dezvăluie giuvaierele ascunse.
Iar în calitate de voluntar, un greeter este chiar așa: un voluntar, chiar dacă unii ar putea să nu creadă. Nu există nici un fel de politică de bacșișuri pentru greeteri. Plimbarea pe care o vor face împreună vizitatorul și greeter-ul  este un cadou din partea celui din urmă pentru primul.
Dacă doriți să aflați mai multe despre valorile de bază pe care le urmează toate destinațiile unde există organizații ale Greeter-ilor, le puteți găsi la adresa:  www.globalgreeternetwork.info/corevalues

Istorie
Istoria greeter-ilor a început în 1992, inițiată de către regretata Lynn Brooks – născută și crescută în New York-ul anilor 20 ai secolului trecut. Confruntată cu imaginea proastă a lui Big Apple a decis să le arate oamenilor și partea pozitivă a ceea ce ea numea “satul ei”. Fondarea Big Apple Greeter i-a cerut ceva timp, efort și răbdare.

De-a lungul ultimilor 5 ani conceptul a cunoscut o dezvoltare majoră. Pe măsură ce tot mai mulți oameni se familiarizeaza cu conceptul, mai mulți oameni doresc să fondeze o organizație locală a greeter-ilor și, prin urmare, mai mulți oameni se pot familiariza cu subiectul, şamd.

În cifre:

  • Creștere

La sfârșitul anului 2013 existau aproximativ 50-60 de destinații, în timp ce, pentru sfârșitul anului 2015 ne așteptăm să ajungem la peste 150 de destinații. Iar la sfârșitul lui 2016 Global Greeter Network ar putea avea în jur de 350-400 de destinații.

O rată de creștere de 700% în trei ani!

  • Potențial de creștere

Fiind o organizație majoritar virtuală, GGN nu are fonduri proprii. Promovarea se bazează în totalitate pe publicitate gratuită, social media și recomandările “din vorbă în vorbă”. Pe măsură ce numărul destinațiilor cu greeteri crește în mod semnificativ, există tot mai mulți greeteri în întreaga lume, mai mulți vizitatori care iau contact cu acest fenomen și un feedback impresionant de la persoanele interesate să fondeze o organizație locală a greeter-ilor. Candidații la a deveni membri se găsesc de-a lungul și de-a latul globului, din Brazilia până în Danemarca și din Filipine până în Portugalia.

  • Serviciile greeter-ilor sunt gratuite, realmente gratuite!

Câteodată vizitatorii nu știu cum să trateze acest concept de “gratuitate” și se așteaptă să trebuiască să dea un bacșiș greeter-ului. Este posibil ca vizitatorii să trebuiască să se obișnuiască cu idea de a beneficia de timpul, energia și informațiile unui Greeter doar fiindcă acesta își iubește orașul.

  • Un partener pentru organizațiile de turism locale
    Cea mai importantă resursă a unei companii sunt oamenii care lucrează în respectiva companie. În același fel, cea mai importantă resursă a unui oraș sunt oamenii care trăiesc în acel oraș.

Cine ar putea fi un ambasador mai bun și mai just al unui oraș decât locuitorii săi? Acesta este unul dintre fundamentele cele mai puternice ale conceptului de greeter și ar putea fi unul dintre principalele motive pentru care din ce în ce mai mulți promotori ai orașelor devin interesați de stabilirea unei organizații locale a greeter-ilor. Ei organizează infrastructura digitală (site web, alocarea greeterilor pentru cerințele vizitatorilor, informații, etc) fără a interfera cu conceptul. Un exemplu extraordinar de parteneriat public-privat.

Greeterii de Bucureşti şi Cluj

În România, reţeaua de greeteri a ajuns întâi la Bucureşti în aprilie 2014, iar la finele anului, în decembrie, reţeaua s-a extins şi la Cluj. Anul acesta planificăm extinderea la Braşov, Iaşi şi Timişoara.

Informații suplimentare

Vă interesează subiectul și/sau ați dori mai multe informații?
Vă rugăm consultați www.GlobalGreeterNetwork.info sau contactați-ne la 100members@globalgreeternetwork.info

Dacă ați dori mai multe informații despre Bucharest Greeters şi Cluj Greeters, ne găsiţi pe www.bucharestgreeters.ro, www.facebook.com/bucharestgreeters, www.clujgreeters.ro, www.facebook.com/clujgreeters